söndag, juni 10, 2007

Lördag den 9. juni

En het EFIT-dag var det igår.

Ca kl. 11 - kravlar mig upp ur sängen. Det första jag gör är att slå på fläkten, det är så himla varmt ute och det blir kvavt här inne. Den där prylen är det bästa köp jag gjort på länge.
Ca 12 - Ska snart ut - fram med sminket. Jag måste visst köpa en ny puderdosa snart.

Ca 13 - Äter lunch på Shamrock Café med M. Jag tar köksmästarens sallad - den blev man minsann mätt av.

Ca 14 - Efterrätt på ett café. Jag tar bara en kopp te, men M. tar en bit tiramisú.

Ca 16 - Hoppade över en timme när vi gick omkring i affärer. Nu är jag på väg hemåt.

Ca 17.30 - Satte upp en spaljé på balkongen så att jag kan ha åtminstone ett fönster helt öppet utan att vara rädd för att Picasso ska ta sig över till grannens balkong. I värsta fall kan han ju trilla ner.

Ca 18.30 - Sitter och tittar på naturprogram om lejon. Picasso är också fascinerad av sina avlägsna släktingar.
Ca 19.30 - Köpte jordgubbar från torget idag. Mums.

Ca 20.30 - Picasso får posera igen.

Ca 21 - Vattnar blommor på balkongen och knäpper samtidigt ett foto av trädgården nedanför. Det här får bli sista bilden, för det hände inte så mycket mer resten av kvällen.

3 kommentarer:

Paula sa...

Picasso är för ljuvlig! Trots att jag ägts av många katter i mina dagar så har jag aldrig lyckats finna en röd katt...
Har tagit första sommardoppet idag, det var bara nödvändigt i värmen, såå skönt!
Ha en fin söndag!

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Roligt att se din dag! Jag kom ihåg EFIT själv också för första gången på länge den här gången.
Förstår din oro om balkongen och Picasso... jag passar ständigt på Astrid. Man är ju livrädd att de ska ramla ner!

-Anne- sa...

Paula: Jag är jätteförtjust i röda katter. När jag såg Picasso som en liten, röd ullig boll, så bara måste jag ta honom med mig hem...
Vi får se om det blir bad för min del i sommar - jag tycker alltid det är så kallt i vattnet.

Helena: Jag bor inte så högt upp, men Picasso är så pass gammal att han skulle nog kunna göra sig illa i alla fall - eller springa ut på vägen och bli överkörd.