söndag, maj 13, 2007

Lördag den 12. maj

Det här skulle alltså vara ett foto i timmen-dag, men det blev "ett foto då och då-dag". I går var det ju ESC-final, och jag hade ett par vänner på besök, så största delen av dagen gick åt att städa och fixa mat.

12.30 - Glömde som vanligt nästan bort att det är EFIT idag. Slänger i mig en snabb frukost (filmjölk, päron, ingefära och farin) innan jag rusar iväg till stormarknaden för att köpa käk till kvällen.

14 - På väg hem igen, med ryggsäcken full med goda saker.


Ca 16.30 - kommer plötsligt ihåg att Finland spelar mot Ryssland och slår på tv:n lagomt för att se hur Finland vinner. Hurra.


17.30 - Nu ska det bakas kryddiga ostmuffins enligt ett recept från Ica.se


18.30 - Så här blev de


Kl. 20 - Snart kommer gästerna, måste klä om. På med halsbandet.


20.30 - Nu ringer det på dörren, och jag håller fortfarande på att fixa bordsdekorationer...


21 - M. kom från stugan i skärgården och hade med sig ett par rökta braxen. Det ska bli sallad med rökt fisk. Mums. Och Picasso blev helt till sig när han kände doften....


22 - Njuter av en god flaska Riesling, sallad och ostmuffins. Och nu börjar showen!


22.30 - Nu sjunger Hanna...


23 - Fram med vinbärspajen som R. hade med sig.


24 - Nu har vi plockat fram såväl skumpa (det ska man dricka under poängräkningen), Amaretto som Cointreau. Jag tror det är bäst att sluta fotografera här...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var kul att följa din EFIT-dag :-) Tack.

-Anne- sa...

Hej o tack för besöket!

Anonym sa...

haha.. brukar också lägga bort kameran när flaskorna kommer fram!!

-Anne- sa...

Jette: Det är säkrast så. =)